Podręcznik dla ekspertów Wyniki 3d Platform Workseries 300 Series

Podręcznik dla ekspertów Wyniki 3d Platform Workseries 300 Series to szczegółowe opisy i instrukcje dotyczące wszystkich wersji platformy Workseries 300 Series. Przewodnik zawiera szczegółowe informacje techniczne, wsparcie dla wielu konfiguracji i instrukcje dotyczące konfigurowania i optymalizacji systemu. Podręcznik jest kompletny, a jego treść jest dostosowana do różnych poziomów wiedzy użytkownika. Pomaga wszystkim od początkujących do zaawansowanych, w tym właścicielom, administratorom, analitykom i inżynierom.

Ostatnia aktualizacja: Podręcznik dla ekspertów Wyniki 3d Platform Workseries 300 Series

Twój przewodnik po grafice 3D w HTML!

Do niedawna wywietlanie zaawansowanej grafiki 3D w przeglądarce internetowej wymagało zainstalowania dodatkowych wtyczek oraz poznawania nowych narzędzi. Dzięki HTML5 i WebGL te czasy powoli odchodzą w niepamięć! Teraz możesz wykorzystać niesamowite możliwoci tego duetu, by zaskoczyć użytkowników atrakcyjnymi efektami 3D!

Ta wyjątkowa książka została w całoci powięcona włanie zagadnieniom związanym z grafiką 3D w przeglądarce internetowej. Sięgnij po nią i przekonaj się, jak wykorzystać API WebGL do renderowania trójwymiarowej grafiki w czasie rzeczywistym. W kolejnych rozdziałach poznasz bibliotekę języka JavaScript Three. js, która w znaczący sposób ułatwia życie programisty. Informacje zawarte w dalszych rozdziałach pozwolą Ci skorzystać z zaawansowanych efektów w CSS3 i tworzyć animacje trójwymiarowe. Zaznajomisz się też z detalami tworzenia aplikacji dla urządzeń mobilnych. Twoją uwagę z pewnocią przykuje przegląd narzędzi do tworzenia trójwymiarowych modeli i animacji zarówno tych klasycznych, jak i tych online. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich deweloperów chcących wzbogacić swój warsztat o elementy grafiki 3D.

Dzięki tej książce:

  • zapoznasz się z podstawami teorii dla grafiki 3D
  • poznasz API WebGL
  • wykorzystasz bibliotekę Three. js w codziennej pracy
  • odkryjesz narzędzia przydatne w codziennej pracy
  • jeszcze bardziej uatrakcyjnisz Twoją stronę

Poznaj potencjał HTML5 w zakresie grafiki 3D!

"Tony Parisi od samego początku wiedzie prym w dziedzinie rewolucyjnych rozwiązań pozwalających zagościć interaktywnym aplikacjom trójwymiarowym w internecie. Jego nowa książka zawiera dogłębne informacje na temat tych technologii oraz tworzenia najnowocześniejszych trójwymiarowych aplikacji naprawdę działających w aktualnie dostępnych przeglądarkach".

- Neil Trevettwiceprezes ds. treści mobilnej w firmie NVIDIA i prezes organizacji Khronos Group

Ustawienia plików cookies

W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.

Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Home.Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.
R1LVqU6nxvdSW1

Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3. 0.

Film dostępny na portalu epodreczniki. pl

Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.

Animacja pokazuje przykłady trzech figur przestrzennych, które są graniastosłupem o podstawie kwadratu, graniastosłupem o podstawie sześciokąta i graniastosłupem o podstawie trójkąta.

O graniastosłupie prostym mówiliśmy już w klasie piątej. Przypomnijmy jego definicję i własności.

Ważne!

Graniastosłup prosty to taka figura przestrzenna, która ma

  • dwie podstawy będące przystającymi (jednakowymi) wielokątami,

  • ściany boczne będące prostokątami.

Nazwa graniastosłupa zależy od rodzaju wielokąta w podstawie.

RtrXmdhOuXMsr1

Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.

Obejrzyj dokładnie model graniastosłupa.

R1XtD0zSn2x2O1
A

Ćwiczenie 1

RIniFa4Aiu0As1
Zadanie interaktywne

Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.

A

Ćwiczenie 2

RO91OR1UVvgJl1
Zadanie interaktywne

Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.

i0XLfjbaat_d5e192

Siatka sześcianu

R17lAXXZmKmlK1

Animacja 3D pokazuje leżące na stole kostki do gry. Kreślone są krawędzie jednej kostki – powstaje sześcian. Dwa jednakowe sześciany rozkładają się na dwie różne siatki sześcianu.

Siatka sześcianu

R1EgN3tj6cmXF1

Animacja 3D pokazuje dwie różne siatki sześcianu, które składają się w jednakowe sześciany. Sześcian zamienia się w kostkę do gry, która leży z innymi kostkami na stole.

i0XLfjbaat_d5e233

Siatka prostopadłościanu

RZgOqHY6k5J2P1

Animacja 3D pokazuje kolumny. Kreślone są krawędzie jednej kolumny – powstaje prostopadłościan. Dwa jednakowe prostopadłościany rozkładają się na dwie różne siatki prostopadłościanu.

Siatka prostopadłościanu

R8diH9BEOdtba1

Animacja 3D pokazuje dwie różne siatki prostopadłościanu, które składają się w jednakowe prostopadłościany. Prostopadłościan zmienia się w kolumnę, która stoi obok innych kolumn.

Siatka graniastosłupa

R1QcG5beNhrt11

Animacja 3D pokazuje nakrętki na śruby. Kreślone są krawędzie jednej nakrętki – powstaje graniastosłup o podstawie sześciokąta foremnego. Dwa jednakowe graniastosłupy rozkładają się na dwie różne siatki graniastosłupa.

Siatka graniastosłupa

Rl9jl0NJTx8J11

Animacja 3D pokazuje dwie różne siatki graniastosłupa, które składają się w jednakowe graniastosłupy. Graniastosłup zamienia się w nakrętkę leżącą między nakrętkami.

A

Ćwiczenie 3

R1DqFijnbsyXX1
Rysunki sześciu jednakowych kwadratów połączonych krawędziami.

Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.

A

Ćwiczenie 4

R148U4UTojJb81
Zadanie interaktywne

Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.

B

Ćwiczenie 5

Narysuj w zeszycie siatkę graniastosłupa prostego, którego wysokość wynosi 3 cm, a podstawą jest

  1. trójkąt prostokątny o przyprostokątnych długości 3 cm4 cm

  2. trójkąt równoramienny o ramionach długości 5 cm i podstawie długości 3 cm

  3. romb o przekątnych długości 6 cm8 cm

  4. trapez równoramienny o ramionach długości 4 cm i podstawach długości 3 cm5 cm

  5. dowolny pięciokąt

B

Ćwiczenie 6

Narysuj na kolorowej, grubszej kartce siatkę graniastosłupa prostego o podstawie rombu.
Przekątne rombu mają długości 8 cm6 cm, a długość krawędzi bocznej graniastosłupa wynosi 4 cm.
Dorysuj skrzydełka, wytnij siatkę ze skrzydełkami i sklej model.
Możesz wykonać z kolegami i koleżankami następujące zadanie:
Wykorzystajcie kilka sklejonych modeli i zbudujcie z nich inne graniastosłupy. Podajcie nazwy otrzymanych graniastosłupów.
Jaką figurą może być podstawa otrzymanego graniastosłupa, jeżeli połączymy ścianami:

  1. 2 jednakowe modele

  2. 3 jednakowe modele graniastosłupów

A

Ćwiczenie 7

Krawędzie podstawy graniastosłupa prostego czworokątnego mają długości 4 cm,  6 cm,  7 cm9 cm, a krawędź boczna (wysokość graniastosłupa) ma długość 10 cm. Ile wynosi suma długości wszystkich krawędzi tego graniastosłupa?

B

Ćwiczenie 8

Suma długości wszystkich krawędzi graniastosłupa wynosi 54 cm. Jaką długość ma wysokość tego graniastosłupa, jeżeli jego podstawą jest:

  1. trójkąt o bokach długości 4 cm,  5 cm6 cm

  2. romb o boku długości 3, 75 cm

B

Ćwiczenie 9

R1dR9eSS49jma1
Zadanie interaktywne

Wybierz z listy poprawne odpowiedzi oraz ich uzasadnienia.

liczba wierzchołków graniastosłupa może być dowolną liczbą naturalną większą od 3., Tak, Nie, liczba wierzchołków graniastołupa jest zawsze parzysta., kwadrat jest prostokątem., Nie, Tak, Nie, kwadrat nie jest prostokątem, podstawy mogą być dowolnymi wielokątami., Nie, krawędzi jest 1, 5 raza wicej niż wierzchołków., Tak, wszystkie ściany graniastosłupa są prostokątami., wierzchołków jest tyle samo co krawędzi., graniastosłup osiemnastokątny ma 54 krawędzie., graniastosłup dwudziestokątny ma 60 krawędzi.

a) W graniastosłupie prostym podstawy zawsze są prostokątami.
........................................................................................................................................................................................ ponieważ........................................................................................................................................................................................
b) W graniastosłupie prostym wierzchołków jest więcej niż krawędzi.
c) W graniastosłupie prostym podstawy mogą być kwadratami.
d) Istnieje graniastosłup prosty, który ma 7 wierzchołków.
e) Istnieje graniastosłup prosty, który ma 54 krawędzie oraz 20 ścian. ponieważ........................................................................................................................................................................................

Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.

Podręcznik dla ekspertów Wyniki 3d Platform Workseries 300 Series

Bezpośredni link do pobrania Podręcznik dla ekspertów Wyniki 3d Platform Workseries 300 Series

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Podręcznik dla ekspertów Wyniki 3d Platform Workseries 300 Series